Dan Cristian Mihăilescu: Fotografia este ca o loterie

Cred cu tărie că de cele mai multe ori, cuvintele ne ajută să exprimăm mai bine ceea ce gândim, iar fotografiile ceea ce simțim. Îmi place să cred că arta fotografică este un prezent continuu al timpului în care ne învârtim zi de zi. Mi-am descoperit această pasiune pentru fotografie în urmă cu trei ani, m-au atras detaliile naturii, fiindcă de cele mai multe ori reușesc să-mi exprim mult mai bine stările și emoțiile prin intermediul unui cadru bine ales. Zilnic încerc să mă încarc pozitiv cu operele fotografice ale unor oameni profesioniști și caut să descopăr alte perspective de a privi lumea.Dan Cristian Mihăilescu sau omul-mării, cum îmi place să-l numesc, este unul dintre fotografii pe care i-am descoperit virtual anul trecut. Relația sa specială cu marea este redată în seria de fotografii minunate pe care le realizează. Iubirea față de mare, dorul de ea și detaliile care diferențiază mă determină să mă întorc de fiecare dată la fotografiile-emoții ale lui Dan. Fotografia e dincolo de detaliu, frumusețe de viață, iar în fiecare cadru surprins de el se regăsește acest lucru.

Cine este Dan Cristian Mihăilescu? De unde ai dobândit pasiunea pentru fotografie?

Tatăl meu a fost un fotograf împătimit şi mi-a transmis inevitabil şi mie această frumoasă pasiune. De mic copil am fost fascinat de camera obscură, de procesul de realizare a unei fotografii şi de etapele de developare. La începutul anilor ’80 nu erau prea multe variante de distracţie sau hobby-uri, iar faptul că tatăl meu fotografia des şi ajungeam să văd acele diapozitive proiectate pe diaporamă a însemnat mult pentru mine în sens fotografic. Am crescut odată cu tehnologia, computerele au apărut în timpul copilariei mele, la fel şi aparatele foto semi-automate, iar mai târziu şi cele digitale. Pentru mine a fost uşor să înţeleg funcţionalitatea aparatelor digitale, deoarece ştiam principiile de bază de la cele pe film, iar în acele vremuri acest tip de camere foto nu era deloc rudimentar. Îmi amintesc că prima cameră foto digitală a fost un Kodak de 2 mpx cu un card de memorie de 8 mb. Chiar dacă la acea vreme nu am avut multe surse de informare, am folosit acest lucru ca un avantaj şi am devenit autodidact. Toate cunoștinţele mele fotografice au fost dobândite fără să particip vreodată la un workshop, cursuri fotografice speciale sau studii de profil, iar acest lucru mi-a păstrat nealterat stilul propriu de fotografiat. Poate că acesta este şi secretul meu ascuns, de a menține fotografia la nivelul de pasiune şi nu la unul comercial.

Un interviu realizat pentru societatesicultura. Restul interviului îl puteți citi aici

One thought on “Dan Cristian Mihăilescu: Fotografia este ca o loterie

Leave a Reply

