Despre Dragoste și prietenie- vALLuntar

Dragoste şi prietenie– două legături speciale, dar atât de diferite în acelaşi timp. Recunosc, mi-a atras atenţia titlul cărţii, de fapt sunt o persoană căreia titlurile îi captivează adesea atenţia. Cititnd Dragoste şi prietenie, am descoperit-o pe Jane Austen, i-am descoperit comicul şi sensibilitatea din litere. Cu toții am trăit sentimentul dragostei și al prieteniei, doar că această carte ne provoacă să privim dincolo de viața de zi cu zi.

Cartea, compusă din trei părţi este uşor de citit. În câteva ore este gata. În prima parte sunt redate scrisorile în care Laura, rugată de Isabel (cele două au fost prietene) îi scrie fiicei acesteia din urmă, Marianne. Scrisorile redau poveştile de viaţă, întâmplările Laurei, marcate fiind de multe situaţii amuzante dar totodată pline de sensibilitate. Maniera în care sunt povestite experienţele, mi-a captat cu totul atenţia şi m-a condus în lumea Laurei. Modul în care se poveștește viața femeilor din trecut, experienţa iubirii, redată în cuvinte simple, te face să zâmbeşti şi să simţi că ai trăit acele clipe. A doua parte aduce în faţa cititorilor, corespondenţa dintre Margaret Lesley şi a sa prietenă, Charlotte. Cele două îşi povestesc vieţile în scrisori care deși ajung târziu una la cealaltă, totuşi continuă să fie trimise. Relaţia cu mama, pregătirea nunţii surorii sunt subiectele în jurul cărora cele două prietene corespondează. Această parte m-a ”obligat” să fac o paralelă între modul în care oamenii corespondează azi şi corespondau în trecut. Citirea unor astfel de scrisori m-a făcut să mă detaşez de lumea tehnologiei în care trăim azi şi mi-a redat certitudinea că o corespondenţă între două persoane clădeşte mai mult decât o simplă relaţie.

Partea a treia, partea pe care am citit-o cu atâta plăcere, redă pur şi simplu scrisori, fără vre-o legătură specială între ele. Sunt însă scrisori care sensibilizează şi te aruncă într-o lume simplă. Sunt scrisori între prietene, însă cel mai mult m-a încântat prima scrisoare, a unei mame, trimisă prietenei sale. Mama îi poveștește cu multă emoție și simplitate ziua în care ”și-a scos cele două fete în lume”. Mi se pare fascinant și atât de emoționant cum mama descrie toate momentele, redând detalii atât de frumoase, încărcate de emoție.

Așadar, vă recomand cu tot dragul să citiți Dragoste și prietenie. O să aveți de învățat câte ceva despre dragoste, dezamăgiri și prietenii, cu adevărat prietenii.

Editura All, cu sprijinul ROMSILVA, a organizat ce-a de-a doua ediție a campaniei dedicată bloggerilor, vALLuntar. Acest articol face parte din campanie, astfel încât, la fiecare 15 comentarii, se va planta un copăcel 🙂 Hai sa respirăm aer curat și să comentăm, zic! Din dragoste și prietenie pentru natură, viață și viitor 😉

46 thoughts on “Despre Dragoste și prietenie- vALLuntar

  1. Jane Austin a scris romane fermecatoare, pe care le poti citi cu placere si la 15 si la 35 de ani … Imi place cum ai scris si tu despre carte 🙂

  2. Imi plac cartile autoarei si chiar am parcurs prin facultate fragmente din carte… m-as bucura sa o citesc pe indelete, in liniste (pe atunci totul se desfasura atat de rapid incat multe lecturi abia daca mi le mai amintesc…)

Leave a Reply

