O să mai iubeşti România şi mâine, peste o lună, un an?

Azi nu vroiam să scriu pe blog despre ziua României, dar uite că m-am hotărât să scriu, fiindcă chiar am simţit nevoia să fac acest lucru. Waw, astăzi cu toţii iubim România, în jur doar lapte şi miere, dacă ne întreabă cineva…noi zâmbim şi afirmăm că iubim România, ne mândrim cu ea, astăzi totul este perfect în ţară, totul merge bine. Mergem la paradă doar fiindcă acolo merge toată lumea azi. Mai nou, la paradă se merge, fiindcă aşa e tare. Ne luăm gentuţa pe mână, buzele sunt destul de roz, ochelarii de soare evident nu pot lipsi. ”Fată dar aşa e la paradă, cam puţine elicoptere, dar se face asta fiindcă e ziua României azi, nu?”  Asta am auzit astăzi, asta am văzut, bineînţeles printre astfel de oameni, erau bătrâneii care aveau lacrimi în ochi, care le explicau nepoţeilor o parte din istorie. Erau oameni care ştiau ce s-a întâmplat pe 1 Decembrie 1918, care ştiau de ce sărbătorim azi ziua României.

Sincer cred că azi sărbătorim ziua României puţin ipocrit. Doar azi încercăm să scoatem în evidenţă părţile bune, oamenii talentaţi, de succes din ţară. De ce? Fiindcă dă bine. Doar azi vedem emisiuni în care  România este lăudată, apreciată. De mâine o să devenim la fel cum eram şi ieri. Reci, distanţi faţă de ţară. Astăzi, mai nou se trimit mesaje cu la mulţi ani, se schimbă poze de profil pe Facebook, se postează imnul ţării, pentru că doar azi credem că putem iubi ţara. Decât să facem toate aceste lucruri, mai bine am avea grijă ca şi mâine, peste o lună, două, să ne iubim România, decât să îi urăm numa de bine azi, mai bine am face ceva, fiecare în colţişorul său pentru ca România să ajungă să fie iubită în fiecare zi, nu doar de 1 Decembrie.

1 Decembrie, pentru unii istorie, pentru unii concerte, mâncare, distracţie, pentru alţii un trecut. Să vedem de mâine încolo cine mai iubeşte România? Cine o mai apreciază, cine mai scoate în faţă oamenii de calitate din ţară, cine mai spune România…este ţara mea, o iubesc aşa cum e. Sincer, eu îmi iubesc ţara aşa cum este, am mai tot spus că fiecare om poate schimba prin orice acţiune ceva în această lume. O iubesc cu tot ce are rău, cu tot ce are bun, cu tot ce poate avea în viitor. Ar fi multe spus, nu ştiu cât de bine m-am putut exprima în acest moment, poate sunt obosită, poate tocmai fiindcă nu am vrut să scriu nimc despre această zi, nu mi-a ieşit prea bine. Nu ştiu dacă a înţeles cineva ce am vrut să spun, ideea e că asta gândesc.

Degeaba astăzi urăm doar de bine ţării, iar de mâine trăim cu un gust amar şi afirmăm seci…trăiesc în România!

 

Leave a Reply

