Dincolo de tine

Sunt zile când pur şi simplu mă doare nepăsarea unor oameni, mă doare indiferenţa cu care abordăm anumite lucruri şi fenomene, lipsa de respect şi ipocrizia! Am tot spus-o că susţin din suflet, voluntariatul de orice fel, doar ideea de a putea ajuta, de a putea să îţi umpli timpul cu ceva într-adevăr util înseamnă enorm. Mă doare fraza de genul: ,, nu mai am timp şi de voluntariat…şi dacă sunt eu şi dacă nu sunt voluntar, societatea tot aia este, nu o schimb cu nimic! ”

Eh, total greşit, asta mă enervează, uşurinţa cu care acceptăm să spunem nu, inconştienţa şi lipsa de a vrea mai mult şi tot mai mult. Cum ar arăta lumea, dacă toţi am spune simplu fraza de mai sus…de ce nu mai credem în ideea că oricine poate ajuta lumea să se schimbe printr-un act cât de mic de voluntariat? De ce suntem egoişti, ne gândim doar la timpul nostru…dar oare la timpul celorlaţi oameni care suferă cine se gândeşte? De ce avem mentalităţi de tipul…se poate şi dacă nu sunt eu acolo? Sincer, eu regret că nu am avut şansa de a face voluntariat încă din liceu…însă aici, în Bucureşti, sau în orice oraş,  este altceva, sunt atât de multe oportunităţi de voluntariat…mai nou am văzut că a luat amploare şi voluntariatul online, nu sunt foarte entuziasmată de acest tip de voluntariat- în sensul că nu mă văd făcând aşa ceva- însă este un mod foarte bun de a îţi umple timpul cu adevărat util!Mă doare când mi se răspunde…,,nu cred că mă interesează sau mi s-ar potrivi activitatea de voluntariat” – dar ai încercat?

Azi, ascultând din întâmplare melodia Man in the mirror- Michael Jackson, m-am gândit oare câţi dintre noi atunci când ne uităm în oglindă vedem ceea ce trebuie? Câţi dintre noi putem vedea dincolo de aspectul fizic, câţi dintre noi îşi văd emoţiile, sentimentele din suflet? Şi afirmăm uneori cu o aşa uşurinţă…că nu ieşim  din casă fără să ne  uităm în oglindă, dar oare ne amintim în fiecare zi, până să ieşim din casă să privim şi ceea ce este dincolo de o imagine, dincolo de imaginea noastră, dincolo de oglindă?

Cred în schimbarea venită din timpul meu acordat voluntariatului, cred că pot ajuta societatea să se schimbe prin puţinul pe care îl fac, cred că orice schimbare poate veni şi din partea mea, cred în copilul căruia îi acord câteva ore din timpul meu! Sper că poate într-o zi, cu toţii vom avea timp să încercăm măcar o zi voluntariatul şi să privim în oglindă …dincolo de exterior!

Asta contează cel mai mult…nu cred că se va schimba ceva în societate, dacă tu ai avut timp să te uiţi în oglindă şi să vezi că ţi s-a întins machiajul sau erai ciufulit/ă, însă nu ai avut timp să vezi în oglindă şi să vezi ceea ce trebuie…pe ceilalţi!

If you wanna make the world a better place, take a look at yourself, and then make a change!

Leave a Reply

