Alegeri…viitor!

Terminând sesiunea, anul II, zilele trecute mă gândeam la trecutul meu, la zilele frumoase şi atât de dragi de facultate din primul an! Şi stând eu aşa şi amintindu-mi de primele zile petrecute în Bucureşti, de modul în care îl priveam, cu o oarecare ,,teamă” şi ajungând până în ziua de azi…am realizat cu adevărat cât de importantă este o alegere în viaţa unui om! Uneori nu conştientizăm, dar alegerile făcute azi, reprezintă cu adevărat viitorul, îşi lasă amprenta serios asupra ceea ce suntem, ce gândim şi ce simţim azi!

Îmi e greu să mă gândesc că aş fi putut să aleg o altă facultate, sau că aş fi putut alege să studiez în alt oraş decât în Bucureşti…e o senzaţie tare frumoasă  să ştii că alegerea unei adolescente de 18 ani, are o aşa importanţă pentru viitor! Şi sunt mândră de mine din punctul ăsta de vdere, am ştiut să aleg cu sufletul, când poate alţii îmi spuneau să aleg 100% cu mintea…uneori când alegem, tindem să  uităm de emoţii, de sentimente, ne mulţumim să alegem mecanic şi atât!

Alegerile înseamnă drumuri, uşi deschise, uneori închise, şansă, oportunitate, succes, eşec…viitor! Îmi place să cred că până acum am ales destul de bine… ceea ce sunt azi, modul în care simt, iubesc, trăiesc sunt influenţate şi de anumite alegeri, alegeri mici, mari, importante sau cu un grad mai mic de importanţă, însă alegeri care  m-au transformat în persoana de azi, în persoana simplă şi optimistă, care iubeşte, visează…care este mulţumită de ea aşa cum este!

Toate alegerile te schimbă, te maturizează, orice alegere te conduce la o altă alegere, la un alt drum de parcurs…da, uneori drumurile astea parcurse în urma unor alegeri,  se întrepătrund, sunt dificile, uşoare, uneori cu obstacole, …dar  tocmai senzaţia de după, când ajungi aproape de final, de obiectivul propus te face să te uiţi în spate şi să fii mulţumit/ă că ai ales bine, corect…dincolo de orice piedică!

Cred cu tărie că oamenii ar trebui să aleagă într-o proporţie puţin mai mare cu sufletul, ar trebui ca dincolo de toate să poată simţi alegerile… da, trebuie să şi cântărească alternativele, posibilităţile raţional, cu mintea, însă dincolo de toate alegerile făcute, pe plan profesional, emoţional sau mai ştiu eu ce fel de alegeri, trebuie să conştientizăm că de fapt acestea sunt viitorul nostru, cele care ne dau un sens concret drumurilor prin viaţă!

Leave a Reply

