Ascultă cu inima!

,,Nu avem timp să ne ascultăm, dar ne acordăm tot timpul din lume pentru a ne înţelege greşit!”-o frază citită dintr-o carte, care merită răsfoită: ,,Lasă amabilităţile! Fii tu însuţi în relaţiile cu ceilalţi!”

Mă tot gândesc dacă aud tot timpul ceea ce îmi spune inima, sufletul…uneori credem că ne cunoaştem foarte bine, că ştim ce putem, tocmai de aceea avem pretenţia ca ceilalţi să nu ne judece…ne este mai uşor să credem că noi suntem singurii care ne cunoaştem cel mai bine! Eh, eu zic că nu este mereu chiar aşa…în ceea ce mă priveşte, în ultima perioadă am înţeles şi învăţat multe lucruri, am învăţat că niciodată nu te cunoşti îndeajuns, am înţeles că nu ştiu să ascult de fiecare dată aşa cum ar trebui, cu sufletul! Ne este uşor să spunem fraze de genul:,,te ascult, te înţeleg, înţeleg prin ce treci, ce simţi”, dar oare chiar ştim ce spunem când rostim cuvintele astea?

Consider că oamenii au uitat să asculte…ascultăm selectiv, ascultăm ce vrem, când vrem, ascultăm ceea ce ne interesează, ascultăm din plictiseală, din bun-simţ, ascultăm dar de cele mai multe ori înţelegem totul greşit, sau nu înţelegem nimic, deşi suntem convinşi că am reuşit să înţelegem… Şi ne-am obişnuit să ascultăm decât cuvinte şi zgomote… pretindem că nu mai avem timp să ascultăm vântul, păsările, dar mai ales sufletul şi inima! Da…fiindcă trăim într-o lume a vitezei…când pur şi simplu nu mai este timp domne!

Oare câţi dintre noi, ştim să ne mai ascultăm, să ne mai auzim, să ne mai înţelegem corect? Câţi dintre noi mai ştiu să asculte cu sufletul? Fiindcă nici eu nu mai ştiu dacă fac lucrul acesta tot timpul…mă gândesc că ar trebui să încep prin a da sonorul mai tare! Trebuie să învăţ în continuare să-mi ascult inima, să o înţeleg, să mă înţeleg şi mai bine…trebuie să-mi ascult viaţa mai mult, să ascult lumea, să ascult oamenii…şi uneori să tac, când aud că o inimă are ceva de spus…

Uneori este mai bine să taci şi să asculţi! Te ajută foarte mult…

2 thoughts on “Ascultă cu inima!

  1. pacat ca nu toti gandesc ca tine..da, este foarte important sa stim sa ascultam si sa intelegem…dar nu putem face asta decat daca ne pasa de acel lucru/persoana…

  2. Eee, eu sper ca sunt foarte multi care gandesc asa 😀 Dar uneori sunt persoane pe care nu le cunoastem, dar care merita din plin sa fie ascultate…pe mine asta ma supara…nu trebuie sa ascultam si intelegem strict oamenii de care ne pasa si la care tinem 🙂 Parerea mea…

Leave a Reply

